KYKLOP

Kyklopové – obři, kteří mají uprostřed čela jediné oko – bývají primitivní a brutální tvorové obdaření obrovskou silou. Žijí v doupatech, kde číhají na nešťastné poutníky, které pak požírají. Avšak najdou se mezi nimi i zruční řemeslníci – stavitelé neproniknutelných hradeb či kováři, kteří v nitru sopek vyrábějí zbraně obdařené božskou mocí.

MEDÚSA

Medúsa bývala spanilou dívkou, jejíž kráse nedokázal odolat žádný muž. Neunikla ani pozornosti znesvářených bohů, ve kterých vzbuzovala chtíč i opovržení. Nakonec upadla v nemilost a byla stižena strašlivým prokletím. Proměnila se v obludnou bytost, které se na hlavě místo vlasů svíjejí hadi. Každý, kdo jí pohlédne do očí, rázem zkamení.

ELF

Život půvabných elfů je úzce spjat s magií. Existují v souladu s přírodou, které si váží nadevše, ale nechybí jim cit pro umění a řemesla. Bývají dlouhověcí či dokonce nesmrtelní, což ovlivňuje jejich vztah k obyčejným smrtelníkům. Někteří jsou domýšliví, panovační a sebestřední, jiní se neváhají podělit o své zkušenosti a moudrost.

MOŘSKÁ PANNA

Domovem mořských panen – svůdných žen, jejichž tělo v pase přechází v šupinatý rybí ocas – je nekonečná vodní hlubina. Nejednoho námořníka přilákal jejich neodolatelný zpěv, ale žádný muž si nemůže být jistý, co si pro něj připravily. Na jednoho čeká láskyplné objetí, jiného zastihne nemilosrdná bouře, která zpečetí jeho osud.

TROLL

Starobylí trollové žijí v horách daleko od lidských příbytků. Jsou velcí a silní, ale pomalí a postrádají důvtip. Ze svých skrýší tyto groteskní bytosti vylézají až po setmění. Kdyby na ně dopadly sluneční paprsky, promění se v kámen. Nebývají zlí, ale je lepší se jim vyhnout – mají totiž rádi lidské poklady a za největší pochoutku považují maso.

VÍLA

Kouzelné víly – éterické bytosti něžného pohlaví – mají nejrůznější podoby a povahy. Některé žijí v lesích, jiné ve vodě. Mohou být hodné a laskavé, hravé a lehkomyslné, ale také zlé a zákeřné. Jedna je schopná ukrást dítě z kolébky a utancovat chlapce k smrti, druhá pomůže pocestnému a stane se oddanou manželkou i matkou.

TRPASLÍK

Trpaslíci sice moc nevyrostli, ale zato jsou statní a silní. Jejich houževnatá těla z nich činí nepřekonatelné horníky, kameníky a kovkopy, kteří neúnavně kutají v hlubinách země. Zbožňují kámen, železo, stříbro, zlato a drahokamy a své doly si úzkostlivě střeží. Nemají rádi cizince, ale kdo se k nim chová s úctou, nemusí se bát ničeho zlého.

VALKÝRA

Valkýry jsou krásné, ale nebezpečné válečnice na okřídlených koních, které na bitevním poli řídí boj, rozhodují o vítězství či prohře a určují, kdo přežije a kdo padne. Když bojovník zemře v žáru bitvy, valkýry posoudí, jestli je hoden odejít do sídla bohů. Toho, kdo byl udatný, pak odnesou do velké síně, kde může žít a veselit se navěky.

UPÍR

Nemrtví upíři se plíží po nocích, vstupují do potemnělých domů a nebohým obětem vysávají krev. Tak získávají jejich životní sílu. Za rozbřesku se pak vracejí do svých hrobek, kde se schovávají před slunečním světlem, které je pro ně smrtící. Čas pro tyto krvelačné tvory nic neznamená – neumírají stářím a je velmi obtížné je zahubit.

ANDĚL

Andělé jsou okřídlenými posly, kteří slouží jako prostředníci mezi královstvími na nebi a na zemi. Jsou všudypřítomní, pročež mohou být tomu, kdo je potřebuje, neustále nablízku. Zosobňují lásku, bezpečí, klid a mír, ale vládnou velikou mocí. Přestože symbolizují čistotu, mohou podlehnout vábení temnoty a stát se padlými anděly – démony.

GOBLIN

Goblini jsou zlovolným plemenem bytostí malého vzrůstu. Někteří jsou vyložené zlí, jiní spíše šibalští, ale všichni bez rozdílu rádi škodí, kradou a ubližují. Škaredé skřítky není radno podceňovat. Jeden drobný goblin může působit neškodně, ale ve skupinách se stávají nebezpečnými. Jsou nenápadní, prohnaní a rychle se šíří.

DRYÁDA

Dryády jsou lesní bytosti, jejichž životy jsou neoddělitelně spjaty se stromy. Mají podobu mladých a krásných dívek, ale pokud strom začne chřadnout, nebo dokonce zahyne, stejný osud čeká i dryádu, která je s ním spřízněna. Není proto divu, že tyto plaché nymfy své posvátné hvozdy brání před každým, kdo nemá přírodu v úctě.


CESTA HRDINŮ

Vydej se na vzrušující cestu plnou nebezpečí a setkej se s ušlechtilými stvořeními i nelítostnými bestiemi z říše mýtů, legend a fantasy!

Pravidla: Hra pro 2 a více hráčů. Hráči se střídají v hodech šestihrannou kostkou. Číslo, které hráči padne, udává, o kolik polí na hracím plánu postoupí vpřed. Pokud se hráč dostane na pole obsazené jiným hráčem, automaticky postoupí vpřed na nejbližší volné pole. Pokud se hráč dostane na pole, které obývá bájný tvor, hází kostkou znovu. V závislosti na tom, jaké padne číslo, pak může nastat jedna ze dvou stanovených alternativ. Aby hráč vyhrál, musí stanout na posledním poli. Na poslední pole smí vstoupit jen tehdy, když na kostce padne číslo, které odpovídá přesnému počtu polí zbývajících do cíle.

1) V jeskyni spí obludný kyklop.

  • 1–3: Podařilo se ti potichu proklouznout a postupuješ o 1 pole vpřed.
  • 4–6: Lidožrout se probudil, musíš se schovat a zůstáváš stát.

2) Cestu ti zkřížila děsivá Medúsa.

  • 1–5: Podařilo se ti ukrýt, ale strachy nedýcháš a zůstáváš stát.
  • 6: Medúsin pohled tě proměnil v kámen a vracíš se zpět na samý začátek cesty.

3) Domýšlivý elf ti může poradit, kudy dál.

  • 1–2: Děláš dobrý dojem, házíš ještě jednou a rychle postupuješ vpřed.
  • 3–6: Podařilo se ti ztrapnit, bez pomoci bloudíš a zůstáváš stát.

4) Svůdná mořská panna tě vábí svou písní.

  • 1–4: Tvá vůle je silná a postupuješ o 1 pole vpřed.
  • 5–6: Nedokážeš odolat, zůstáváš stát a příští kolo musíš vynechat.

5) Most hlídá hladový troll.

  • 1, 3, 5: Musíš najít bezpečnější cestu a vracíš se o 3 pole zpět.
  • 2, 4, 6: Trolla se ti podařilo přechytračit a postupuješ o 3 pole vpřed.

6) Nezbedná víla tě požádala o tanec.

  • 1–4: Tančíš jako o život, zůstáváš stát a příští kolo musíš vynechat.
  • 5–6: S díky odmítáš a postupuješ o 1 pole vpřed.

7) Pyšný trpaslík tě pozval do svého dolu.

  • 1–2: Trpaslík si tě oblíbil, a tak můžeš projít štolou a postoupit o 3 pole vpřed.
  • 3–6: Nedopatřením urážíš hostitele a vracíš se o 1 pole zpět.

8) Nebojácná valkýra s tebou chce změřit síly.

  • 1, 3, 5: V souboji vítězíš, házíš ještě jednou a okřídlený kůň tě nese vpřed.
  • 2, 4, 6: Válečnice tě hravě přemohla, zůstáváš stát a příští kolo musíš vynechat.

9) Napadl tě krvežíznivý upír.

  • 1–4: Upíra se ti podařilo zahnat stříbrem a opatrně postupuješ o 1 pole vpřed.
  • 5–6: Ztrácíš spoustu krve, zůstáváš stát a příští kolo musíš vynechat.

10) Laskavý anděl ti může splnit přání.

  • 1: Anděl ti projevil nebeskou přízeň a nese tě na samý konec cesty.
  • 2–6: Musíš se spolehnout jen na sebe a odhodlaně postupuješ o 1 pole vpřed.

11) Okradl tě zlomyslný goblin.

  • 1–3: Při pátrání po zloději bloudíš a musíš se vrátit o 1 pole zpět.
  • 4–6: Zbabělý skřítek zahodil lup, a tak můžeš postoupit o 1 pole vpřed.

12) Vstupuješ do lesa plaché dryády.

  • 1, 3, 5: Vystrašená nymfa se brání, prcháš a musíš se vrátit o 2 pole zpět.
  • 2, 4, 6: Dryáda v tobě poznala přítele, a tak smíš postoupit o 2 pole vpřed.
Česká mincovna
Loading...