ČÁST 1. VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen "VOP") společnosti Česká mincovna SK, s.r.o., Centrum 26/31, 017 01 Považská Bystrica, IČO: 52 444 040, DIČ: 2121037094, IČ DPH: SK2121037094, zapsaná v OR OS Trenčín, oddíl Sro, vložka č. 38485/R, www.ceskamincovna.sk , e-mail: info@ceskamincovna.sk a v registru výrobců a obchodníků s drahými kovy vedeném Puncovním úřadem Slovenské republiky (dále jen "Česká mincovna SK") upřesňují a upravují práva a povinnosti vyplývající ze smluvních vztahů mezi Českou mincovnou SK a klienty při nákupu, výkupu, skladování a dodávání investičního zlata, sběratelských mincí a dárkových předmětů.

Tyto VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy o koupi investičního zlata, sběratelských mincí a dárkových předmětů mezi SK Česká mincovna a Klientem (dále jen "Smlouva").

Kontaktní údaje prodávajícího:
Česká mincovna SK, s.r.o.
Centrum 26/31
017 017 01 Považská Bystrica
IČO: 52 444 040
DIČ: SK2121037094

Zapsaná v obchodním rejstříku Okresního soudu Trenčín, odd. Sro, číslo vložky 38485/R

Telefon: +421 940 644 668
Mail: info@ceskamincovna.sk
Webové stránky: www.ceskamincovna.sk

II. VYMEZENÍ ZÁKLADNÍCH POJMŮ

1) Klientem (dále jen "Klient") se pro účely těchto VOP rozumí fyzická nebo právnická osoba, která uzavřela Smlouvu s Českou mincovnou SK. Klientem může být podnikatel nebo spotřebitel.

2) Podnikatelem je osoba, která ve smyslu § 2 zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "obchodní zákoník"), vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Pro účely ochrany spotřebitele se za podnikatele považuje také osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností nebo při samostatném výkonu svého povolání, nebo osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele, a osoba zapsaná v obchodním rejstříku (dále jen "podnikatel").  Vztahy mezi SK Česká mincovna a Podnikatelem neupravené Smlouvou a těmito VOP se řídí obchodním zákoníkem.

3) Spotřebitelem je každá osoba, která při uzavírání kupní smlouvy nebo při jednání s prodávajícím ve smyslu § 52 občanského zákoníku nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti (dále jen "spotřebitel"). Vztahy mezi SK Česká mincovna a Spotřebitelem neupravené Smlouvou a těmito VOP se řídí zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "občanský zákoník") a zákonem č. 102/2014 Sb., o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o ochraně spotřebitele").

4) Prodávající je osobou, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní, podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů prodává výrobky nebo poskytuje služby zákazníkům. Prodávajícím je společnost Česká mincovna SK, s.r.o., se sídlem Centrum 26/31, 017 01 Považská Bystrica, IČ: 52 444 040, DIČ: 2121037094, IČ: SK2121037094, zapsaná v obchodním rejstříku OS Trenčín, oddíl Sro, vložka č. 38485/R, www.ceskamincovna.sk , e-mail: info@ceskamincovna.sk a v registru výrobců a obchodníků s drahými kovy vedeném Puncovním úřadem Slovenské republiky (dále jen "prodávající").

5) Elektronickým obchodem se pro účely těchto VOP rozumí elektronický obchod provozovaný na dálku, který je představován souborem internetových stránek a aplikací elektronického obchodu na internetových stránkách ceskamincovna.sk Prostředky komunikace na dálku umožňují uzavření Smlouvy bez současné fyzické přítomnosti smluvních stran, tj. Smlouva uzavřená na dálku mimo prostory Prodávajícího. Prostředky komunikace na dálku jsou zejména neadresný tisk, adresný tisk, dopis na stroji, tištěná reklama s objednávkovým formulářem, katalog, telefon s obsluhou, telefon bez obsluhy (automatický telefonní volič, audiotext), rozhlas, videotelefon, videotext, elektronická pošta, fax, televize (televizní nákupy, teleshopping), veřejná komunikační síť (např. internet).

6) Kupní smlouva (dále jen "smlouva") je dvoustranný právní úkon, kterým se prodávající zavazuje dodat kupujícímu movitou věc (zboží) určenou jednotlivě nebo co do množství a druhu a převést na něj vlastnické právo k této věci nebo službě a kupující se zavazuje zaplatit prodávajícímu kupní cenu.

III. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

III.1. Způsoby uzavření kupní smlouvy

a) prostřednictvím elektronického obchodu

Objednávat zboží nabízené prodávajícím v elektronickém obchodě může zákazník výhradně prostřednictvím vytvořeného uživatelského účtu zákazníka (dále jen "uživatelský účet") nebo prostřednictvím jednorázového přihlášení do elektronického obchodu, a to na webovém rozhraní elektronického obchodu https://www.ceskamincovna.sk provozovaného prodávajícím.

Při zřizování a správě elektronického účtu je klient povinen uvádět správné a pravdivé údaje. Klient je povinen při jakékoli změně neprodleně aktualizovat své údaje v uživatelském účtu. Údaje uvedené zákazníkem v uživatelském účtu a při objednávání zboží považuje prodávající za správné a pravdivé. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Klient je povinen zachovávat mlčenlivost o informacích potřebných pro přístup ke svému uživatelskému účtu a bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany klienta. Klient není oprávněn umožnit třetím osobám používat uživatelský účet. Prodávající může zrušit jakýkoli uživatelský účet, zejména pokud klient svůj uživatelský účet trvale nepoužívá déle než 12 měsíců nebo pokud klient porušuje své povinnosti vyplývající ze smlouvy, včetně smluvních podmínek. O zrušení uživatelského účtu bude prodávající informovat klienta elektronicky na e-mailovou adresu uvedenou v příslušném zrušeném uživatelském účtu. Klient bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího nebo nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích stran.

Není-li stanoveno jinak, je v případě elektronického obchodu Smlouva uzavřena okamžikem doručení přijetí (přijetí) objednávky Prodávajícím Klientovi, tj. okamžikem doručení přijetí návrhu na uzavření Smlouvy učiněného Klientem. Uzavření Smlouvy bez projednání všech jejích náležitostí stanovených občanským zákoníkem a daňovými předpisy a náležitostí povinně vyplněných Objednatelem v objednávce je vyloučeno v souladu s § 43 a § 588 občanského zákoníku.

Po obdržení objednávky učiněné Klientem Prodávající potvrdí Klientovi doručení objednávky formou automaticky vygenerované e-mailové zprávy zaslané na adresu Klienta uvedenou v uživatelském účtu nebo v objednávce, která obsahuje buď:

(i) přijetí (akceptace), kterým je Smlouva uzavřena; nebo

(ii) odmítnutí objednávky z jakéhokoli důvodu nebo bez uvedení důvodu, pokud není uzavřena smlouva.

b) osobně v prodejně prodávajícího

Zákazník je oprávněn učinit objednávku na nákup zboží u prodávajícího také osobně v prodejně prodávajícího. Po obdržení objednávky Klientem Prodávající stejným způsobem, jakým Klient obdržel objednávku, buď

(i) potvrdit, nebo
(ii) odmítnout z jakéhokoli důvodu nebo bez uvedení důvodu uzavřít Smlouvu.

K uzavření smlouvy osobně v prodejně prodávajícího dochází okamžikem přijetí objednávky klienta prodávajícím, pokud nebyla prodávajícím odmítnuta. Potvrzení o odmítnutí objednávky může být provedeno ústně nebo na žádost zákazníka písemně.

c) dopisem, e-mailem nebo telefonicky

Zákazník je rovněž oprávněn učinit objednávku na nákup zboží u prodávajícího dopisem adresovaným prodávajícímu, e-mailem nebo telefonicky. Prodávající je oprávněn po obdržení objednávky učiněné zákazníkem ve stejné formě, v jaké objednávku přijal, takovou objednávku odmítnout z jakéhokoli důvodu nebo bez uvedení důvodu, pokud nedojde k uzavření smlouvy.

K uzavření smlouvy dopisem, e-mailem nebo telefonicky dochází okamžikem přijetí objednávky zákazníka prodávajícím, pokud nebyla prodávajícím odmítnuta.

III.2 Společná ustanovení pro různé způsoby uzavření smlouvy.

Zákazník bere na vědomí, že u zboží nabízeného prodávajícím, které ještě nebylo vydáno, je cena uvedená v emisním plánu pouze orientační a může se změnit. V případě elektronického obchodu nelze na takto označené zboží činit závazné objednávky, ale pouze nezávazné rezervace. Po vydání vyhrazeného zboží zašle prodávající zákazníkovi informaci o množství a ceně vyhrazeného zboží, která má povahu nabídky na uzavření smlouvy a kterou je zákazník oprávněn buď přijmout, nebo nepřijmout. Pokud klient nabídku přijme, je smlouva tímto okamžikem uzavřena.

Všechny nabídky na uzavření Smlouvy učiněné Klientem jsou závazné a neodvolatelné a Klient může takovou nabídku odvolat pouze tehdy, pokud oznámení o odvolání obdrží druhá strana před doručením nabídky nebo současně s ním.

Zákazník je povinen činit veškeré návrhy na uzavření Smlouvy tak, aby nejednal nedbale, bez vážného úmyslu nebo bez potřebného uvážení a opatrnosti, jinak je srozuměn s tím, že svým jednáním může prodávajícímu způsobit škodu.

Zákazník bere na vědomí, že prodávající je oprávněn dle svého uvážení v závislosti na povaze objednávky nebo rezervace (způsob objednávky, množství zboží, kupní cena, osoba zákazníka, předpokládané náklady na dopravu atd. ) vyžádat si od klienta dodatečné potvrzení objednávky nebo rezervace, a to telefonicky nebo e-mailem. Pokud zákazník objednávku nepotvrdí nebo dodatečné potvrzení neprovede dostatečně věrohodným způsobem, je prodávající oprávněn takovou objednávku nebo rezervaci odmítnout. Prodávající je rovněž oprávněn odmítnout objednávku nebo rezervaci podle vlastního uvážení, pokud se jeví jako nepravdivá, je učiněna jinou osobou než Klientem nebo vyvolává pochybnosti o její pravosti a úmyslu řádného plnění Smlouvy, pokud existuje.

Klient bere na vědomí, že prodávající je oprávněn dle svého uvážení požadovat po klientovi v rámci vyřízení objednávky zaplacení zálohy na kupní cenu (dále jen "záloha"). O výši Zálohy a způsobu její úhrady rozhoduje Prodávající podle potřeby a v závislosti na konkrétních okolnostech a Prodávající o tom Klienta včas informuje. Záloha je splatná do 7 dnů od data informace o její výši a způsobu úhrady. Pokud Prodávající uloží povinnost zaplatit Zálohu, k uzavření Smlouvy dojde až řádným a včasným zaplacením Zálohy. Pokud Klient nezaplatí zálohu řádně a včas, bude objednávka Klienta ukončena, pokud se strany nedohodnou jinak. V případě, že Klient odstoupí od Smlouvy z jakéhokoliv důvodu po uzavření Smlouvy a zaplacení Zálohy, s výjimkou postupu dle § 7 Zákona o ochraně spotřebitele, je Prodávající oprávněn požadovat po Klientovi zaplacení smluvní pokuty ve výši odpovídající zaplacené Záloze a je oprávněn jednostranně započíst pohledávku na zaplacení této smluvní pokuty proti pohledávce Klienta na vrácení Zálohy. V případě, že dojde k uzavření smlouvy a prodávající od smlouvy neodstoupí dle předchozí věty a zároveň byla zaplacena záloha, je prodávající povinen započíst částku zálohy proti své pohledávce na zaplacení kupní ceny za objednané zboží a snížit kupní cenu o částku zaplacené zálohy.

Zadáním nebo přijetím objednávky zákazník potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, jejichž součástí je i reklamační řád, a že s nimi bezvýhradně souhlasí. Tyto VOP tvoří nedílnou součást smlouvy a jsou neomezeně přístupné na internetových stránkách elektronického obchodu https://www.ceskamincovna.sk, a to ve všech jejich verzích, včetně aktuální verze, která umožňuje jejich archivaci a reprodukci. Tyto VOP jsou k dispozici v obchodě prodávajícího také v tištěné podobě.

Okamžikem uzavření Smlouvy vzniká mezi Klientem a Prodávajícím smluvní vztah a smluvní strany jsou Smlouvou vázány a vznikají jim vzájemná práva a povinnosti z ní vyplývající.

Prodávající dále vylučuje přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou v souladu s § 44 odst. 2 občanského zákoníku.

Prodávající je oprávněn stanovit maximální množství, které může být objednáno zákazníkem a dodáno prodávajícím u jakéhokoli zboží nabízeného prodávajícím, přičemž stanovení tohoto limitu je pro zákazníka závazné a zákazník není oprávněn tento limit jakkoli překročit nebo obejít. Zákazník není oprávněn tento limit jakkoli obcházet, a to ani zákonnými prostředky, jinak se vystavuje možnosti, že prodávající takovou objednávku odmítne nebo od příslušné smlouvy odstoupí. Klient a prodávající se mohou vzájemně dohodnout, že tento limit nebude v dohodnutých případech uplatněn.

Zákazník bere na vědomí, že jakákoli prezentace zboží umístěná na webovém rozhraní e-shopu prodávajícího https://www.ceskamincovna.sk nebo vystavená v prodejně prodávajícího má informativní charakter a prodávající není povinen ohledně takového zboží uzavřít smlouvu.

IV. PLATEBNÍ PODMÍNKY

IV.1 VŠEOBECNÉ PLATEBNÍ PODMÍNKY

Veškeré ceny zboží uváděné prodávajícím jsou uvedeny včetně DPH a jsou platné v době objednání zboží zákazníkem. Prodávající je oprávněn kdykoli upravit nebo změnit ceny zboží, to se však nevztahuje na zboží, které si zákazník již objednal. Toto ustanovení VOP se nevztahuje na rezervaci Zboží nabízeného Prodávajícím, u něhož dosud neproběhla emise podle článku III.2 těchto VOP.

Kupní cena se považuje za uhrazenou dnem připsání celé kupní ceny na účet prodávajícího nebo dnem zaplacení zboží v hotovosti k rukám prodávajícího.

Klient je oprávněn zvolit si konkrétní způsob úhrady kupní ceny v rámci realizace objednávky. Není-li sjednán způsob úhrady kupní ceny podle bodů 1. až 4. níže, platí způsob úhrady kupní ceny podle bodu 1.

V případě, že má být zboží dodáno mimo území Slovenské republiky, je způsob úhrady kupní ceny možný pouze bezhotovostním platebním příkazem před dodáním zboží. Pokud má být Zboží na základě Smlouvy dodáno mimo EU, je způsob úhrady kupní ceny možný pouze bezhotovostním platebním příkazem před dodáním Zboží a Prodávající je navíc oprávněn navýšit kupní cenu o zákonné clo.

Kupní cenu lze uhradit některým z následujících způsobů:

1) Dobírka
Úhrada kupní ceny se provádí v hotovosti proti předání zboží dopravcem (včetně daňového dokladu) a převzetí zboží zákazníkem. Prodávající je oprávněn účtovat poplatek za úhradu kupní ceny dobírkou ve výši stanovené prodávajícím, s čímž zákazník zasláním objednávky výslovně souhlasí.

2) V hotovosti na prodejně Prodávajícího
Úhrada kupní ceny se provádí v hotovosti při předání zboží pracovníkem Prodávajícího a převzetí zboží Klientem a předání daňového dokladu pracovníkem Prodávajícího Klientovi, při osobním odběru zboží na prodejně Prodávajícího.

3) Bezhotovostní platba v prodejně Prodávajícího
Úhrada kupní ceny je provedena bezhotovostní platební kartou při předání zboží pracovníkem Prodávajícího a převzetí zboží Klientem a předání daňového dokladu pracovníkem Prodávajícího Klientovi, při osobním odběru zboží v prodejně Prodávajícího. Prodávající informuje, že pro tento způsob úhrady kupní ceny přijímá platební karty VISA, VISA Electron, MasterCard a Maestro.

4) Bezhotovostní platební příkaz
Úhrada kupní ceny se provádí bezhotovostně na základě zálohové faktury vystavené prodávajícím nebo výzvy k úhradě vystavené prodávajícím. Zboží bude prodávajícím dodáno po zaplacení kupní ceny na adresu uvedenou zákazníkem v objednávce, a to podle zvoleného způsobu dodání. V takovém případě je kupní cena splatná do 5 pracovních dnů ode dne doručení zálohové faktury nebo výzvy k úhradě objednateli. Zákazník je povinen provést platbu uvedením variabilního, případně specifického symbolu stanoveného prodávajícím.

5) Prostřednictvím Zlatého účtu
Zlatý účet je elektronická peněženka Klienta, na kterou se ukládají finanční prostředky. Zlatý účet je sběrný účet vedený Prodávajícím u Slovenské sporiteľny a.s. , na kterém jsou vklady jednotlivých Klientů od sebe odděleny pod různými variabilními symboly. Ke zřízení zlatého účtu dojde automaticky u každého klienta, který si zřídí uživatelský účet. Zde je každému klientovi přiřazen jedinečný variabilní symbol. Každý klient vkládá finanční prostředky způsobem, který si sám zvolí, na Zlatý účet pod svým variabilním symbolem. Pokud je vkladatelem na Zlatý účet Klienta jiná třetí osoba, považuje se to za vklad Klienta a vložené prostředky se považují za prostředky Klienta. Vklad finančních prostředků na Zlatý účet není prodávajícím zpoplatněn, ale může být zpoplatněn společností Slovenská sporiteľna a.s.

Klient je oprávněn použít peněžní prostředky na svém zlatém účtu k úhradě zboží a služeb čerpaných od prodávajícího. Platba za zboží a služby čerpané od prodávajícího prostřednictvím Zlatého účtu nepodléhá poplatku.

Zlatý účet může být zrušen na základě písemné žádosti Klienta nebo jednostranným zrušením ze strany Prodávajícího, pokud Klient závažně nebo opakovaně porušuje své povinnosti. Zrušení Zlatého účtu nemá vliv na již vzniklá práva a povinnosti a zůstatek peněžních prostředků po odečtení všech závazků Klienta bude Klientovi vrácen bezhotovostně na jím uvedený bankovní účet ve Slovenské republice.

Výhradně prostřednictvím Zlatého účtu je Klient oprávněn využívat následující služby nabízené Prodávajícím, které jsou zpoplatněny dle ceníku Prodávajícího zveřejněného na jeho webových stránkách:

(I) Zpětný převod peněžních prostředků ze Zlatého účtu na běžný bankovní účet Klienta ve Slovenské republice (zpětný převod bude proveden vždy po odečtení příslušného poplatku dle ceníku Prodávajícího. To platí i v případě vypořádání zrušeného zlatého účtu. Pokud na Zlatém účtu není dostatek finančních prostředků na úhradu poplatku za zpětný převod, Prodávající není povinen zpětný převod provést).

(II) Prohlídka zboží, které má klient uskladněno u prodávajícího (prodávající umožní klientovi fyzickou prohlídku tohoto zboží dle dohody v prodejně prodávajícího v Bratislavě a prohlídka bude provedena vždy po odečtení příslušného poplatku dle ceníku prodávajícího).

(III) Vykládka zboží uskladněného Klientem u Prodávajícího (Prodávající umožní Klientovi fyzické převzetí zboží dle dohody v prodejně Prodávajícího v Bratislavě a vykládka bude provedena až po odečtení příslušného poplatku dle ceníku Prodávajícího. Součástí stěhování je povinné vyplnění příslušných dokladů o stěhování a převzetí stěhovaného zboží.

Další informace o platebních podmínkách naleznete na adrese Jak platit.

IV.2 PLATEBNÍ PODMÍNKY PRO INVESTIČNÍ PRODUKTY

Tyto zvláštní platební podmínky se vztahují na prodej investičních produktů, kterými jsou produkty, u nichž prodávající deklaruje jejich investiční charakter a/nebo prodávající informuje kupujícího, že se jedná o produkt, u něhož je možná změna kupní ceny v závislosti na ceně příslušného drahého kovu na investičním trhu a na kurzu měn, ve smyslu ustanovení § 5 odst. 5 písm. a) zákona č. 266/2005 Sb. o ochraně spotřebitele při poskytování finančních služeb na dálku a o změně a doplnění některých zákonů.

Kupní cena se stanoví fixací podle níže uvedených podmínek.

Následující produkty podléhají změnám/aktualizacím cen (dále jen "stanovení cen"):

a) zlaté investiční slitky od 20 g včetně;
b) stříbrné investiční slitky od 250 g včetně;
c) platinové investiční tyče/slitiny od 20 g včetně;
d) palladiové investiční tyče/slitiny od 20 g včetně;
e) zlaté zahraniční investiční mince od ½ oz a 15 g včetně ;
f) zlaté investiční mince Český lev od 5 oz včetně;
g) zlatá série investičních mincí Český lev;
h) investiční mince Zlatý orel od 5 oz včetně;
i) zlaté investiční produkty CM od 2 oz včetně.

Pevná pracovní doba: 8:30 - 14:30 hod.

Kupní cena je stanovena v závislosti na způsobu platby takto:

a) bankovním převodem nebo složením hotovosti na účet prodávajícího - v případě úhrady kupní ceny bankovním převodem nebo složením hotovosti na účet prodávajícího je nutné uhradit 100 % ceny stanovené potvrzenou objednávkou. Po připsání této částky na účet prodávajícího bude cena stanovena a kupující bude informován o případném přeplatku nebo nedoplatku. V případě, že je objednávka přijata a platba připsána na účet prodávajícího v tentýž kalendářní den v rámci hodin fixace, je kupní cena stanovena ve výši potvrzené objednávky a není stanoven žádný přeplatek ani nedoplatek.

V případě nedoplatku ve výši 20,-EUR nebo více bude kupující o nedoplatku informován e-mailem a/nebo SMS. Kupující je oprávněn nedoplatek schválit nebo neschválit. Pokud kupující dlužnou částku schválí a učiní tak prokazatelně do 15:30 hodin kalendářního dne, kdy byl kupující o dlužné částce informován, je objednávka vyřízena a kupující je povinen dlužnou částku uhradit bankovním převodem.

Momentem schválení doplatku klientem je cena konečná, dále již nedochází k její změně a objednávka se stává závaznou.

Pokud kupující nedoplatek neschválí nebo tak neučiní ve výše uvedené lhůtě, může být učiněn jeden z následujících kroků:

  1. pokud kupující s prodávajícím řádně komunikuje, ale vyjádří se až po 15:30 hodině dne, kdy byl o nedoplatku informován, dojde k novému stanovení ceny následující pracovní den a bude postupováno přiměřeně výše popsaným způsobem,
  2. kupující je oprávněn vyčkat na nové stanovení kupní ceny po další dobu až 5 dnů, pokud tuto skutečnost prokazatelným způsobem oznámí prodávajícímu. V případě, že kupní smlouva nebude v této lhůtě uzavřena, je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě bude kupujícímu bez zbytečného odkladu vrácena zaplacená cena,
  3. Kupující je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy a zrušit objednávku. V takovém případě bude kupujícímu bez zbytečného odkladu vrácena zaplacená cena,

Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy v případě, že kupující po upozornění na nedoplatek řádně nekomunikuje s prodávajícím po dobu nejméně 2 kalendářních dnů ode dne, kdy byl o nedoplatku informován. V takovém případě bude kupujícímu bez zbytečného odkladu vrácena zaplacená cena.

Další poplatky do výše 20,- € včetně nejsou kupujícímu účtovány.

V případě přeplatku ve výši 20,-EUR nebo více bude kupující o vzniku přeplatku informován. Prodávající je povinen vrátit přeplatek kupujícímu bez zbytečného odkladu. Přeplatek bude vrácen bankovním převodem na bankovní účet oznámený kupujícím.

Přeplatky do výše 20,-EUR včetně se kupujícímu nevracejí.

b) online platební kartou - v případě úhrady kupní ceny online platební kartou je vyžadována úhrada 100 % ceny stanovené potvrzenou objednávkou, přičemž kupní cena je stanovena v okamžiku vytvoření objednávky a neexistuje žádný přeplatek ani nedoplatek.
c) Platba prostřednictvím Zlatého účtu - v případě platby kupní ceny prostřednictvím Zlatého účtu je nutná úhrada 100 % ceny stanovené potvrzenou objednávkou, přičemž kupní cena je stanovena v okamžiku vytvoření objednávky a není stanoven žádný přeplatek ani nedoplatek.
d) platba v hotovosti nebo platební kartou na pobočce prodávajícího – tímto způsobem lze platit pouze objednávky učiněné kupujícím na pobočce prodávajícího. Objednávky podané elektronicky nelze tímto způsobem uhradit. Provedení tohoto způsobu úhrady kupní ceny je omezeno ustanovením § 4 zákona č. 394/2012 Sb. o omezení plateb v hotovosti, ve znění pozdějších předpisů, kde je stanovena maximální částka pro platby v hotovosti.
V případě úhrady kupní ceny v hotovosti nebo platební kartou na pobočce prodávajícího ve výši 100 % ceny stanovené potvrzenou objednávkou je kupní cena stanovena v okamžiku vytvoření objednávky. Kupní cena je tak zcela uhrazena. Není stanoven žádný přeplatek ani nedoplatek. V případě úhrady kupní ceny v hotovosti nebo platební kartou na pobočce prodávajícího ve výši nižší než 100 % ceny stanovené potvrzenou objednávkou je kupující povinen zaplatit zálohu na kupní cenu ve výši nejméně 50 % ceny stanovené potvrzenou objednávkou. Kupní cena je stanovena v okamžiku vytvoření objednávky. Kupní cena je tak zcela uhrazena. Nebyl zjištěn žádný přeplatek ani nedoplatek.
e) Dobírka - Objednávky investičních produktů do výše 1200,-EUR (hodnota bez poštovného) lze zaplatit na dobírku. V případě, že kupující objedná výrobek, na který se vztahuje fixace ceny při dodání, a objednávka je učiněna během hodin fixace, kupní cena se stanoví ve výši potvrzené objednávky a nebude stanoven žádný přeplatek ani nedoplatek.
Pokud je objednávka učiněna mimo dobu fixace, bude aktuální cena stanovena následující pracovní den. V případě přeplatku se celková hodnota dobírky sníží o vzniklý přeplatek, v případě nedoplatku se celková hodnota dobírky zvýší o vzniklý nedoplatek.
Objednávky v hodnotě vyšší než 1200,-EUR již nelze platit na dobírku a objednávka musí být uhrazena předem platebním příkazem nebo kreditní kartou (pravidla fixace - viz způsob platby platebním příkazem nebo kreditní kartou).

V. DODÁNÍ ZBOŽÍ

V.1 Různé způsoby doručení

Prodávající je povinen dodat zakoupené zboží zákazníkovi jedním z následujících způsobů:

a) doručení na dobírku na adresu, kterou Klient prokazatelně uvedl jako adresu pro doručení. Prodávající je oprávněn odmítnout doručení zboží zákazníkovi na dobírku, je však povinen o tom zákazníka informovat a umožnit mu zvolit si jiný způsob úhrady kupní ceny, pokud se v minulosti nestalo, že zákazník opakovaně nevyzvedl zboží zaslané na dobírku nebo je opakovaně vrátil prodávajícímu bez relevantního důvodu. V případě, že Klient nezvolí jiný způsob úhrady kupní ceny, má se za to, že úhrada bude provedena dle článku IV. bod 4., přičemž Prodávající je povinen vystavit a zaslat Klientovi fakturu bez zbytečného odkladu.

V případě přepravy zboží Klientovi je Prodávající oprávněn využít služeb dopravce dle svého výběru nebo dle výběru Klienta učiněného v objednávce, pokud je takový výběr Klientovi umožněn. V této souvislosti zákazník souhlasí s tím, aby prodávající poskytl vybranému dopravci údaje týkající se zákazníka v rozsahu nezbytném pro řádné dodání zboží. Pro přepravu Zboží ke Klientovi je Prodávající povinen Zboží dostatečně zabalit a zabezpečit. Prodávající je povinen Zboží pro účely přepravy ke Klientovi pojistit. Poplatky za dopravu, balné a pojištění jsou součástí kupní ceny a cena Zboží je o tyto poplatky navýšena a je hrazena Zákazníkem, a to ve výši stanovené Prodávajícím, která je uvedena v internetovém obchodě a se kterou Zákazník odesláním své objednávky souhlasí. Pokud je zboží zasíláno na žádost zákazníka mimo území Slovenské republiky, prodávající ručí za jeho stav a pojištění výhradně po dobu, kdy se zboží nachází na území Slovenské republiky, jinak veškerá další rizika spojená s přepravou nese zákazník.

b) Osobní odběr v prodejně prodávajícího s tím, že prodávající bude zákazníka informovat o možnosti vyzvednout si zboží v prodejně prodávajícího. Prodávající není povinen dodat zboží zákazníkovi v prodejně prodávajícího, pokud nebyla uhrazena kupní cena zboží.

V případě, že je zákazník povinen převzít zboží v prodejně prodávajícího dle učiněné objednávky a nepřevezme zboží do 14 dnů od výzvy prodávajícího k převzetí zboží, případně v dodatečné lhůtě stanovené ve výzvě prodávajícího, smlouva týkající se zboží uplynutím této lhůty zaniká, pokud nebyla uhrazena kupní cena. Pokud byla kupní cena zaplacena, prodávající dodá zakoupené zboží zákazníkovi na dobírku, a to na náklady zákazníka, přičemž kupní cena zboží bude prodávajícím navýšena o náklady na dopravu, pojištění, balení, administrativní poplatek ve výši 7,- EUR a o náklady na uskladnění zboží v prodejně prodávajícího ve výši 0,50,- EUR za každý i započatý den přesahující 14. den uskladnění. Není-li dodání na dobírku možné, Smlouva rovněž zaniká patnáctým dnem po výzvě Prodávajícího k převzetí zboží nebo uplynutím dodatečné lhůty stanovené ve výzvě Prodávajícího. Stejně tak Smlouva zaniká, pokud je dodání na dobírku možné, ale Zákazník Zboží řádně nepřevezme a Zboží je vráceno Prodávajícímu; v takovém případě Smlouva zaniká okamžikem vrácení Zboží Prodávajícímu. V případě, že dojde k ukončení Smlouvy dle tohoto článku VOP z jakéhokoli důvodu a Prodávajícímu vznikly v souvislosti s takovou Smlouvou náklady, zejména, nikoli však výlučně, v souvislosti s potřebou výroby Zboží, objednáním Zboží, výrobou Zboží s vyhrazením apod, je Klient povinen nahradit Prodávajícímu tyto náklady v plné výši, včetně úhrady administrativního poplatku ve výši 7,- EUR a skladovacích nákladů za uskladnění zboží v prodejně Prodávajícího ve výši 0,50,- EUR za každý i započatý den přesahující 14. den uskladnění, přičemž Prodávající je oprávněn tyto pohledávky jednostranně započíst proti pohledávce Klienta na vrácení kupní ceny, pokud byla uhrazena.

c) Potvrzení objednávky prodávajícím vede k řádnému uzavření kupní smlouvy, tj. také ke vzniku závazků na straně kupujícího. Kupující je povinen převzít objednané zboží podle této smlouvy. Nepřevzetí objednaného zboží ve stanovené lhůtě představuje porušení kupní smlouvy ze strany zákazníka. Nelze se proto mylně domnívat, že nepřevzetím zboží automaticky zaniká kupní smlouva. V případě nepřevzetí objednávky je prodávající oprávněn požadovat po kupujícím úhradu nákladů na dopravu zboží, které mu vznikly v souvislosti s odesláním objednávky (poštovné). V případě, že dodané zboží neodpovídá očekávání kupujícího, má zákazník právo zboží vrátit do 14 dnů od převzetí zboží. V takovém případě je třeba nepoškozené zboží zaslat zpět do České mincovny spolu s vyplněným formulářem "Odstoupení od kupní smlouvy", který naleznete ZDE.

Další informace o způsobech přepravy naleznete v části Přeprava a poštovné.

V.2 Společná ustanovení pro jednotlivé způsoby doručení

Zboží označené jako "Skladem" odesílá Prodávající k dodání zpravidla do 10 pracovních dnů ode dne uzavření Smlouvy v případě úhrady kupní ceny dobírkou nebo do 10 pracovních dnů ode dne připsání kupní ceny na účet Prodávajícího. Prodávající si vyhrazuje právo tuto lhůtu v odůvodněných případech prodloužit až na 20 pracovních dnů z technických nebo provozních důvodů, o čemž se zavazuje informovat zákazníka.

Zboží, které není označeno jako "Skladem", bude Prodávajícím odesláno k dodání ve lhůtě uvedené v elektronickém obchodě Prodávajícího u příslušného Zboží nebo ve lhůtě dohodnuté mezi Klientem a Prodávajícím.

Vyžaduje-li to povaha zboží nebo stanoví-li takovou povinnost kogentní norma obecně závazných právních předpisů nebo bylo-li to mezi zákazníkem a prodávajícím dohodnuto ve smlouvě, je prodávající povinen dodat zákazníkovi v rámci dodávky zboží takovou dokumentaci a doklady vztahující se k dodanému zboží, které jsou nezbytné pro řádné převzetí a užívání zboží.

V případě, že prodávající dodá zákazníkovi větší množství zboží, než bylo sjednáno, je smlouva uzavřena na přebytečné množství zboží pouze tehdy, pokud zákazník zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 5 dnů ode dne dodání, odmítl, nebo pokud prodávající bez zbytečného odkladu po tomto zjištění tuto skutečnost zákazníkovi oznámil a vyzval jej k vrácení přebytečného množství zboží. Ve výše uvedených případech je zákazník povinen vrátit přebytečné zboží do prodejny prodávajícího v Bratislavě bez zbytečného odkladu a na náklady společnosti Česká mincovňa SK s.r.o. .

Je-li to technicky možné, může prodávající na žádost zákazníka a na jeho náklady rozdělit zboží objednané zákazníkem do několika samostatných zásilek. V případě rozdělení objednaného zboží do více zásilek z důvodů na straně prodávajícího, zejména z důvodu nedostatku zboží na skladě, nese náklady na dopravu zboží ke klientovi klient pouze jednou a zbývající náklady na dopravu nese prodávající.

V případě, že je z důvodů na straně zákazníka nutné dodat zboží opakovaně nebo jiným způsobem, než je uvedeno v objednávce, je zákazník povinen uhradit prodávajícímu veškeré náklady s tím spojené.

VI. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

Odstoupení od Smlouvy je upraveno odlišně pro Klienta - spotřebitele, pro Klienta - podnikatele a pro Prodávajícího.

Prodávající si vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy v následujících případech:

a) vytvoření a/nebo potvrzení objednávky bylo způsobeno zjevným selháním systému počítačové sítě, chybou softwaru nebo lidským faktorem,

b) objednávka byla učiněna na zjevně pochybnou nebo neexistující doručovací adresu,

c) objednávka byla učiněna jinou osobou než osobou, které patří příslušný uživatelský účet, nebo byla učiněna z uživatelského účtu zřízeného jiným klientem za účelem překročení maximálního možného limitu objednávaného zboží,

d) objednávka byla učiněna za zjevně spekulativním účelem, přičemž záměr Klienta odebrat zboží není vážný, což je podpořeno předchozím opakovaným odstoupením Klienta od Smlouvy bez udání relevantního důvodu,

e) objednávka byla učiněna zákazníkem, který v minulosti porušil své závazky vůči prodávajícímu,

f) objednané zboží je již vyprodáno a nelze jej nahradit zbožím stejné kvality a ceny,

g) zboží má být nejprve dodáno třetí stranou prodávajícímu a tato třetí strana není schopna zboží prodávajícímu dodat,

h) zboží se již nevyrábí nebo nedodává, cena zboží dodávaného dodavatelem prodávajícího se výrazně změnila, zboží je dlouhodobě nedostupné nebo byla v internetovém obchodě omylem nebo administrativní chybou zadána nesprávná kupní cena,

i) zálohová faktura vystavená podle článku IV.4 těchto VOP nebyla uhrazena ani do 14 dnů ode dne jejího odeslání Klientovi, a to ani v dodatečné lhůtě poskytnuté Prodávajícím, pokud se rozhodne tuto dodatečnou lhůtu poskytnout.

V případě, že nastane některá z výše uvedených skutečností uvedených v bodech a) až f) výše, bude prodávající neprodleně kontaktovat klienta za účelem dohody o dalším postupu v dané věci. V případě, že Klient již zaplatil Kupní cenu nebo její část a Smlouva nebude uzavřena, bude mu Kupní cena nebo její část vrácena.

Kupující je oprávněn odstoupit od Smlouvy uzavřené prostřednictvím prostředků komunikace na dálku (což zahrnuje i internetový obchod) bez udání důvodu a bez jakékoliv sankce v souladu s ustanovením § 7 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele, s výjimkou případů uvedených v ustanovení § 7 odst. 6 zákona o ochraně spotřebitele. Prodávající zdůrazňuje, že v souladu s ustanovením § 7 odst. 6 písm. b) zákona o ochraně spotřebitele není objednatel - spotřebitel oprávněn odstoupit od smlouvy, tedy pokud v době mezi doručením objednávky objednatelem a dodáním zboží dojde k podstatné odchylce ceny suroviny použité pro výrobu objednaného zboží na komoditní burze NYMEX/COMEX v New Yorku, USA, přičemž podstatnou odchylkou se pro tyto účely rozumí odchylka v rozmezí +/- 1 % z ceny suroviny. Prodávající dále zdůrazňuje, že v souladu s ustanovením § 7 odst. 6 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele není zákazník - spotřebitel oprávněn odstoupit od smlouvy, pokud bylo zboží upraveno podle požadavků zákazníka, jedná se o zboží vyrobené na zakázku nebo zboží určené výslovně pro jednoho spotřebitele.

Odstoupení od Smlouvy je Klient - spotřebitel povinen učinit dne. formulář který tvoří přílohu těchto VOP.

Odstoupení od smlouvy musí být učiněno do 14 dnů ode dne následujícího po dni, kdy zákazník - spotřebitel nebo jím určená třetí osoba (jiná než dopravce) obdržel zboží. Převzetím zboží se pro účely těchto VOP rozumí okamžik, kdy je zboží v dispozici prodávajícího, tj. den uložení zboží na poště, pokud nebyl klient jako adresát zastižen, nebo den následující po dni, kdy byla klientovi zaslána informace prodávajícího, že jím objednané zboží je možné vyzvednout na prodejně prodávajícího, pokud byl tento způsob dodání zboží sjednán. Okamžik, kdy si zákazník následně vyzvedne objednané zboží na poště nebo v prodejně prodávajícího, není pro určení okamžiku převzetí zboží rozhodující. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od této smlouvy postačí zaslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty poštou na adresu prodávajícího nebo doručit odstoupení od smlouvy osobně do kterékoli prodejny prodávajícího nebo do jeho sídla.

Odstoupí-li Klient - spotřebitel od Smlouvy, zašle nebo předá Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy, zboží, které od něj obdržel, na adresu sídla Prodávajícího, a to v původním obalu, včetně obalu zboží. Náklady spojené s vrácením zboží v rámci odstoupení od smlouvy nese zákazník - spotřebitel.

Odstoupí-li zákazník - spotřebitel od smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky zákazníkovi - spotřebiteli dříve, než spotřebitel předá zboží prodávajícímu nebo než je zboží dodáno do prodejního místa společnosti Česká mincovna SK, s.r.o..

Odstoupí-li Klient - spotřebitel od Smlouvy, vrátí mu Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě Smlouvy přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí klientovi-spotřebiteli přijaté peněžní prostředky jiným způsobem pouze tehdy, pokud s tím klient-spotřebitel souhlasí a pokud by prodávajícímu nevznikly žádné další náklady.

Pokud si zákazník - spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání nabízený prodávajícím, vrátí prodávající zákazníkovi - spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání.

Zákazník - spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nezbytný k seznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.

Možnost odstoupit od smlouvy podle § 7 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele však nelze chápat jako možnost bezplatného pronájmu zboží. V případě uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí zákazník - spotřebitel předat prodávajícímu vše, co podle smlouvy obdržel, a to do 14 dnů od převzetí plnění. Pokud to již není dobře možné (např. zboží bylo mezitím zničeno nebo spotřebováno), musí zákazník-spotřebitel poskytnout prodávajícímu peněžní náhradu za to, co již nemůže být předáno. Pokud je vrácené zboží pouze poškozené, může prodávající uplatnit nárok na náhradu škody vůči zákazníkovi-spotřebiteli a započíst tento nárok proti nároku zákazníka-spotřebitele na vrácení kupní ceny. Pokud zákazník-spotřebitel učinil návrh na uzavření smlouvy a/nebo uzavřel smlouvu z nedbalosti, bez vážného úmyslu nebo bez potřebného uvážení a opatrnosti a odstoupením zákazníka-spotřebitele od smlouvy vznikla prodávajícímu škoda, zejména proto, že zboží bylo prodávajícím objednáno u třetí osoby, může prodávající uplatnit vůči zákazníkovi-spotřebiteli právo na náhradu škody a započíst tuto pohledávku proti nároku zákazníka-spotřebitele na vrácení kupní ceny. V takovém případě vrátí prodávající zákazníkovi - spotřebiteli pouze kupní cenu včetně nákladů na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, sníženou o částku odpovídající náhradě škody.

Proti kupní ceně, která má být vrácena zákazníkovi - spotřebiteli a zákazníkovi - podnikateli, může prodávající započíst své skutečné náklady spojené s vrácením zboží.

FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

VII. PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI A VÝHRADA VLASTNICTVÍ

Nebezpečí škody na zboží přechází na zákazníka - spotřebitele okamžikem převzetí zboží, a to buď v prodejně prodávajícího, nebo od dopravce.

Nebezpečí škody na zboží přechází na zákazníka - podnikatele okamžikem převzetí zboží v prodejně prodávajícího nebo okamžikem předání věci vybranému dopravci k přepravě zboží zákazníkovi - podnikateli do místa určeného zákazníkem v objednávce. Prodávající splní svou povinnost předat zboží zákazníkovi jeho předáním vybranému dopravci k přepravě. Objednatel může uplatnit práva vyplývající z přepravní smlouvy vůči vybranému dopravci.

Zboží zůstává majetkem prodávajícího až do úplného zaplacení kupní ceny zákazníkem.

ČASŤ 2. REKLAMAČNÍ ŘÁD

I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

Tento reklamační řád se vztahuje na nákup jakéhokoli zboží na základě smlouvy.

Reklamační řád podrobněji specifikuje práva a povinnosti Prodávajícího a Zákazníka, kterým může být fyzická nebo právnická osoba, a to podnikatel nebo spotřebitel, jak jsou všichni definováni v části 1 těchto VOP.

Záruka dle tohoto reklamačního řádu se vztahují na Zboží, které bylo zakoupeno na základě Smlouvy a jehož reklamace byla uplatněna v Záruční době.

II. ROZPOR S KÚPNÍ SMLOUVOU

a) Klient - spotřebitel
Nároky klienta - spotřebitele se řídí zejména ustanoveními zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku. Pokud zákazník-spotřebitel při převzetí zboží (okamžik převzetí zboží zákazníkem-spotřebitelem v prodejně prodávajícího nebo okamžik převzetí zboží zákazníkem-spotřebitelem od dopravce) zjistí poškození dodaného zboží (tj. vady zboží), rozdíl mezi dodacím listem, daňovým dokladem (fakturou) a skutečně dodaným zbožím nebo rozdíl mezi označením zboží uvedeným na dodacím listu nebo faktuře a skutečně dodaným zbožím (zejména v kvalitě, míře, množství nebo bezpečnosti zboží), nebo vyplněný dodací list nebo faktura nebyly řádně doručeny se zásilkou, doporučujeme kontaktovat prodávajícího prokazatelným způsobem bez zbytečného odkladu po převzetí zboží za účelem odstranění těchto vad.

V případě Spotřebitele se má za to, že rozpor se Smlouvou, který vznikl do 6 měsíců ode dne převzetí zboží, existoval již v době převzetí zboží, pokud tomu neodporuje povaha věci nebo pokud není prokázán opak. V případě, že zboží při převzetí zákazníkem-spotřebitelem neodpovídá smlouvě, má zákazník-spotřebitel právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu uvedl zboží do stavu odpovídajícího smlouvě, a to podle požadavku zákazníka-spotřebitele buď výměnou zboží, nebo jeho opravou; není-li takový postup možný, může zákazník-spotřebitel požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží nebo odstoupit od smlouvy.

V případě, že si byl zákazník-spotřebitel v okamžiku převzetí zboží vědom rozporu se smlouvou, a přesto zboží bez výhrad převzal, nebo v případě, že rozpor se smlouvou způsobil zákazník-spotřebitel, nemá zákazník-spotřebitel nárok na bezplatné uvedení zboží do souladu se smlouvou.

b) Klient - podnikatel
Zákazník - podnikatel je povinen zkontrolovat zboží co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na zboží. Pokud objednatel - podnikatel neprovede prohlídku zboží nebo nezajistí prohlídku zboží v době přechodu nebezpečí škody na zboží, může uplatnit nárok z vad zjistitelných při této prohlídce pouze tehdy, pokud prokáže, že zboží mělo tyto vady již v době přechodu nebezpečí škody na zboží.

Prodávající odpovídá za vadu, kterou má zboží v okamžiku přechodu nebezpečí škody na zboží na zákazníka - podnikatele, i když se vada projeví až po této době. Prodávající je stejně odpovědný za vady, které vzniknou po okamžiku přechodu nebezpečí škody na zboží, pokud byly způsobeny porušením jeho povinností.

Zjistí-li zákazník - podnikatel poškození zboží, rozdíl mezi dodacím listem, daňovým dokladem nebo fakturou a skutečně dodaným zbožím (zejména v množství, kvalitě a provedení), je povinen tuto skutečnost bez zbytečného odkladu oznámit prodávajícímu.

III. ZÁRUKA ZA JAKOST A ODPOVĚDNOST ZA VADY PRODÁVANÉHO ZBOŽÍ (ZÁRUKA)

Záruční doba začíná běžet ode dne převzetí zboží zákazníkem.

Není-li záruční doba na předmět zboží uvedena na faktuře, dodacím listu nebo v elektronickém obchodě v souladu se zákonem v jiné délce, poskytuje prodávající na zboží záruku v délce 24 měsíců ode dne převzetí zboží zákazníkem.

Do záruční doby se nezapočítává doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady do doby, kdy byl zákazník povinen převzít zboží po dokončení opravy.

V případě výměny zboží začíná běžet nová záruční doba od okamžiku převzetí nového zboží.

IV. NEMOŽNOST UPLATNĚNÍ ZÁRUKY

Záruka se nevztahuje a nelze ji uplatnit v následujících případech:

  • po uplynutí záruční doby;
  • opotřebení zboží způsobené jeho běžným používáním;
  • mechanické poškození, poškození způsobené nesprávnou instalací, nesprávnou manipulací nebo provozem nebo zanedbáním běžné péče;
  • zboží bylo poškozeno používáním nebo údržbou v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentech "Jak pečovat o mince a medaile z drahých kovů" a "Jak pečovat o medaile z drahých kovů", které jsou uvedeny v sekci Zákaznická podpora na internetových stránkách prodávajícího www.ceskamincovna.sk;
  • u zboží prodávaného za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla sjednána/stanovena nižší cena;
  • v případě použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí zákazníkem;
  • pokud byly při výrobě zboží podle Smlouvy použity věci prodané Klientem, neodpovídá Prodávající za vady zboží způsobené použitím těchto věcí, pokud Prodávající nemohl při vynaložení odborné péče zjistit nevhodnost těchto věcí pro výrobu zboží nebo pokud Prodávající na tuto nevhodnost Klienta upozornil, ale Klient na použití těchto věcí trval;
  • Prodávající neodpovídá za vady Zboží, o kterých Zákazník v době uzavření Smlouvy věděl nebo s přihlédnutím k okolnostem, za nichž byla Smlouva uzavřena, vědět měl, ledaže se vady týkají vlastností Zboží, které Zboží mělo mít podle Smlouvy.

V. POSTUP PŘI UPLATNĚNÍ A VYŘIZOVÁNÍ REKLAMACE

a) Klient - spotřebitel
Klient - spotřebitel je povinen doručit reklamované zboží na vlastní náklady a nebezpečí na adresu kterékoli provozovny prodávajícího.

Prodávající doporučuje dodat zboží k reklamaci včetně příslušenství a pokud možno v původním nebo náhradním obalu. Prodávající dále doporučuje předložit spolu se zbožím záruční list, dodací list nebo fakturu, aby se urychlilo reklamační řízení. Zákazník - spotřebitel je však vždy povinen prokázat, že zboží zakoupil u prodávajícího. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci neprodleně, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba odpovídající typu výrobku nebo služby, která je nutná pro odborné posouzení závady. Pracovník a Klient - spotřebitel sepíší doklad o přijetí reklamace (reklamační protokol), ve kterém uvedou popis reklamované vady, způsob a lhůtu vyřízení reklamace.

Reklamace, včetně odstranění vady, musí být vyřízena nejpozději do 30 kalendářních dnů, pokud není s klientem - spotřebitelem dohodnuta lhůta delší. Třicetidenní lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet dnem následujícím po dni, kdy klient - spotřebitel reklamaci uplatnil. Po uplynutí této lhůty má klient-spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

Po vyřízení reklamace obdrží klient - spotřebitel jedno vyhotovení Potvrzení o přijetí reklamace, ve kterém bude uvedeno, jak byla reklamace vyřízena. Další nároky na vyměněné zboží uplatňuje zákazník - spotřebitel na základě tohoto potvrzení o převzetí.

V případě, že prodávající zjistí, že reklamace není oprávněná, oznámí tuto skutečnost zákazníkovi - spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od uplatnění reklamace. V případě, že je reklamace vyhodnocena jako neoprávněná, uvede prodávající tuto skutečnost v dokladu o přijetí reklamace (reklamačním protokolu).

V případě oprávněné reklamace má klient - spotřebitel nárok na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práva z odpovědnosti za vady.

Jednotlivé nároky objednatele - spotřebitele z odpovědnosti za vady se odvíjejí od skutečnosti, zda reklamovanou vadu lze či nelze odstranit:

(i) Odstranitelné vady
Je-li vada odstranitelná, má zákazník - spotřebitel právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění a prodávající je povinen vadu odstranit bez zbytečného odkladu. Není-li to v případě vady reklamovaného zboží, která je vzhledem ke své povaze jinak odstranitelná, nepřiměřené, může zákazník požadovat výměnu zboží, nebo pokud se vada týká pouze součásti zboží, výměnu této součásti. Není-li takový postup možný, může zákazník-spotřebitel požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží nebo odstoupit od smlouvy.

Zákazník má rovněž právo na výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy v případě, že vady jsou sice odstranitelné, ale pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vyskytnutých vad nemůže zákazník - spotřebitel zboží řádně užívat. Větší výskyt vad znamená tři (3) oprávněné a uznané nároky stejného druhu nebo čtyři (4) oprávněné a uznané nároky různého druhu.

(ii) Neodstranitelné vady
Vyskytne-li se vada, kterou nelze odstranit a která brání řádnému užívání zboží jako zboží bez vady, má zákazník - spotřebitel právo na výměnu zboží za nové nebo může od smlouvy odstoupit. Pokud je vada neodstranitelná, ale nebrání řádnému užívání zboží a zákazník-spotřebitel nepožaduje jeho výměnu, má zákazník-spotřebitel právo na přiměřenou slevu z ceny zboží nebo může od smlouvy odstoupit.

b) Zákazník - podnikatel
Zákazník - podnikatel je povinen oznámit prodávajícímu vadu zboží prokazatelným způsobem bez zbytečného odkladu poté, co ji zjistil.

Zákazník - podnikatel je povinen doručit reklamované zboží na vlastní náklady a nebezpečí na adresu kterékoli provozovny prodávajícího. Zákazník - podnikatel je povinen dodat zboží k reklamaci včetně příslušenství a pokud možno v původním nebo náhradním obalu. Prodávající dále doporučuje pro urychlení reklamačního řízení předložit spolu se zbožím záruční list, dodací list nebo fakturu, avšak zákazník - podnikatel je vždy povinen prokázat, že zboží zakoupil u prodávajícího.

Pracovník pro reklamace posoudí reklamovanou vadu a rozhodne o oprávněnosti reklamace a o tom, zda se jedná o podstatné či nepodstatné porušení Smlouvy, pokud možno ihned, jinak ve lhůtě přiměřené závažnosti a rozsahu vady. Pracovník prodávajícího a zákazník  - podnikatel sepíší doklad o přijetí reklamace (reklamační protokol), ve kterém uvedou popis reklamované vady, způsob a datum vyřízení reklamace.

V případě, že prodávající shledá, že reklamace není oprávněná, vyrozumí o tom zákazníka - podnikatele bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od uplatnění reklamace. V případě, že stížnost vyhodnotí jako neopodstatněnou, uvede tuto skutečnost v dokladu o přijetí stížnosti (reklamační protokol).

Jednotlivé nároky Zákazníka - podnikatele z odpovědnosti za vady se odvíjejí od skutečnosti, zda dodáním reklamovaného vadného zboží došlo k porušení Smlouvy podstatným či nepodstatným způsobem.

(i) Podstatné porušení smlouvy

Smlouva je porušena podstatným způsobem, pokud má zboží neodstranitelné vady nebo větší počet vad, které brání jeho řádnému užívání. V takovém případě může zákazník  - podnikatel:

  1. požadovat odstranění vad dodáním náhradního zboží za vadné zboží, dodáním chybějícího zboží a požadovat odstranění právních vad,
  2. požadovat odstranění vad opravou zboží, pokud jsou vady opravitelné,
  3. požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo
  4. odstoupit od smlouvy.

Zákazník - podnikatel má možnost volby mezi výše uvedenými nároky pouze v případě, že ji uvede v oznámení vad při uplatnění reklamace nebo do dvou (2) dnů po tomto oznámení. Zákazník - podnikatel nemůže takto zvolenou variantu bez souhlasu Prodávajícího změnit. Neurčí-li Zákazník - podnikatel možnost reklamace ve výše uvedené lhůtě, má nároky z vad zboží jako v případě nepodstatného porušení Smlouvy.

(ii) Nepodstatné porušení smlouvy

Smlouva je porušena nepodstatným způsobem, pokud má zboží vady, které lze odstranit, nebo větší počet vad, které nebrání jeho řádnému užívání. V takovém případě může zákazník - podnikatel:

(a) požadovat dodání chybějícího zboží a odstranění jiných vad zboží; nebo
(b) požadovat slevu z kupní ceny.

Ostatní vady je prodávající povinen odstranit podle svého uvážení opravou zboží nebo dodáním náhradního zboží.

Přiměřená lhůta pro odstranění vad zboží je 30 kalendářních dnů. V odůvodněných případech může prodávající stanovit přiměřenou lhůtu jinak. Pokud zákazník - podnikatel neoznámí prodávajícímu svůj nesouhlas bez zbytečného odkladu po oznámení lhůty, má se za to, že byla stanovena dohodou. Neodstraní-li prodávající vady ve výše uvedené lhůtě (nebo ve lhůtě uvedené výše), může zákazník - podnikatel požadovat slevu z kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy. Zákazník - podnikatel může od Smlouvy odstoupit pouze v případě, že svůj úmysl odstoupit od Smlouvy oznámí Prodávajícímu při stanovení lhůty k odstranění vady nebo v přiměřené lhůtě před odstoupením od Smlouvy. Zákazník - podnikatel nemůže takto provedenou volbu změnit bez souhlasu prodávajícího.

Zákazník - podnikatel nemůže odstoupit od smlouvy, pokud vady nebyly prodávajícímu oznámeny včas.

K odstoupení od Smlouvy nedojde, pokud zákazník - podnikatel nemůže vrátit zboží ve stavu, v jakém jej obdržel, s výjimkou případů, kdy nemožnost vrátit zboží ve stavu, v jakém jej obdržel, nebyla způsobena jednáním nebo opomenutím zákazníka - podnikatele, nebo pokud ke změně stavu zboží došlo v důsledku kontroly řádně provedené za účelem zjištění vad zboží.

Pokud se hodnota vráceného zboží snížila (zboží bylo částečně spotřebováno nebo opotřebeno), je zákazník - podnikatel povinen poskytnout prodávajícímu náhradu až do výše, v jaké měl z užívání zboží prospěch. V takovém případě je prodávající oprávněn započíst hodnotu opotřebení nebo spotřeby zboží proti nároku zákazníka - podnikatele na vrácení kupní ceny. Kupní cena je pak zákazníkovi - podnikateli vyplacena ve výši snížené o hodnotu opotřebení nebo spotřeby zboží.

Dozor nad dodržováním zákona č. 102/2014 Z. z. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, provádí Slovenská obchodní inspekce (www.soi.sk), IČO: 17 33 19 27,
se sídlem Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27, která je rovněž příslušná k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy.

VI. REKLAMACE ZBOŽÍ POŠKOZENÉHO PŘEPRAVOU

V případě doručení zásilky obsahující zboží zákazníkovi, které je viditelně poškozeno, má zákazník právo odmítnout převzetí zásilky s uvedením důvodu poškození obalu. Pokud jej přesto zákazník převezme nebo zjistí poškození zboží po odstranění obalu, doporučujeme zákazníkovi, aby pro vyloučení pochybností a případné zamítnutí reklamace ze strany prodávajícího nahlásil poškození zboží příslušnému dopravci bez zbytečného odkladu po převzetí zboží, nejpozději do tří (3) pracovních dnů od převzetí zboží, a sepsal s dopravcem protokol o poškození zboží. Na základě této písemné zprávy o poškození zboží a výsledku šetření dopravce rozhodne prodávající o oprávněnosti reklamace. V případě prodlení zákazníka s nahlášením vady zboží poškozeného přepravou ztrácí zákazník veškeré nároky s tím spojené, které by mohl uplatnit vůči prodávajícímu.

VII. ÚČTOVÁNÍ SKLADNÉHO ZA NEVYZVEDNUTÉ ZBOŽÍ

Pokud klient nepřevezme vyřízenou reklamaci do třiceti (30) dnů od vyřízení reklamace, bude mu účtován poplatek za uskladnění ve výši 1,- EUR za každý den nepřevzetí zboží od ukončení opravy.

Pokud však zákazník nepřevezme zboží ani ve lhůtě, kdy výše skladného převyšuje cenu reklamovaného zboží, bude zboží použito na úhradu skladného.

ČÁST 3. KLUB ČESKÉ MINCOVNY SK

I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ KČM

Tato část VOP specifikuje práva a povinnosti Klienta a Prodávajícího ve vztahu ke zlatým a stříbrným mincím emitovaným Českou národní bankou a Národní bankou Slovenska.

Klient bere na vědomí, že jedinou možností závazné objednávky a garantovaného dodání zlatých a stříbrných mincí emitovaných ČNB a NBS od Prodávajícího je jejich nákup prostřednictvím Českého mincovního klubu (dále jen "ČMK") v souladu s tímto bodem VOP.

Klient současně bere na vědomí a souhlasí s tím, že v souvislosti s objednáním zlatých a stříbrných mincí emitovaných ČNB a NBS Prodávajícím u ČNB a NBS za účelem jejich dodání Klientovi vznikají administrativní náklady, jakož i značná smluvní pokuta uložená ČNB a NBS Prodávajícímu v případě, že Prodávající mince od ČNB nebo NBS neodebere, a to zejména proto, že Klient nesplní své povinnosti z uzavření Smlouvy. S ohledem na výše uvedené se Klient zavazuje v případě realizace objednávek v rámci CSM postupovat s potřebnou opatrností a závazně tak, aby byl připraven tyto objednávky splnit a Zboží převzít, případně uhradit náklady a škody vzniklé Prodávajícímu v případě, že Klient své objednávky nesplní a Zboží nepřevezme.

Klient dále bere na vědomí, že cena zlatých a stříbrných mincí emitovaných ČNB a NBS není ke dni objednávky a uzavření Smlouvy zcela známa, a proto Klient souhlasí s tím, že konečná cena bude stanovena způsobem uvedeným v článku II. odst. VI. této části VOP. Prodávající se zavazuje informovat klienta o orientační ceně mincí, avšak prodávající prohlašuje a klient bere na vědomí, že tato cena je pouze orientační a může se od konečné ceny výrazně lišit.

II. UZAVŘENÍ SMLOUVY

Uzavření smlouvy na zlaté a stříbrné mince emitované ČNB a NBS mezi klientem a prodávajícím probíhá v následujících na sebe navazujících krocích:

(i) Vytvoření sběratelského plánu
Klient je oprávněn v rámci elektronického obchodu a registrace u ČNB informativně a nezávazně prohlížet emisní plán zlatých a stříbrných mincí emitovaných ČNB a NBS a nezávazně označovat zboží, o které může mít v budoucnu zájem (dále jen "sběratelský plán").

(ii) Závazné potvrzení Sběratelského plánu

Na základě termínu vyhlášeného ČNB a NBS pro provedení závazných objednávek jednotlivých vydaných mincí vyzve Prodávající Klienta, který má mince, na něž se tento termín vztahuje, ve svém Sběratelském plánu, k provedení závazné objednávky příslušných mincí. Tuto výzvu zašle prodávající klientovi elektronicky na jím uvedenou e-mailovou adresu nejméně 14 dní před posledním dnem lhůty pro provedení pokynů.

Na základě doručené výzvy je Kupující oprávněn buď odpovídající část Sběratelského plánu potvrdit, nebo nepotvrdit. V případě, kdy Kupující Sběratelský plán nepotvrdí, závazná objednávka Kupujícího nikdy nevznikne. V případě, kdy Kupující Sběratelský plán potvrdí, stává se pro něj tento závaznou objednávkou zboží, které je pro dané období v potvrzeném Sběratelském plánu uvedeno.

Součástí potvrzení Kupujícím je i povinnost Kupujícího určit způsob úhrady kupní ceny, způsob dodání zboží a případné sdružování dodání zboží. Kupní cena může být dle volby Kupujícího uhrazena buď v rámci dobírky, nebo předem bezhotovostně. Zboží může být dle volby Kupujícího dodáno buď poštou nebo k osobnímu předání v prodejně Prodávajícího, pokud bylo zboží Kupujícím uhrazeno předem bezhotovostně, nebo na dobírku, pokud bylo zboží Kupujícím uhrazeno předem bezhotovostně.

Klient bere na vědomí, že pokud se výslovně nedohodne s Prodávajícím jinak, není oprávněn závazně objednat větší počet než 5 ks od jednoho titulu mince v jednom provedení. V případě, kdy tuto povinnost Kupující poruší, je Prodávající oprávněn provedenou objednávku Kupujícího přiměřeným způsobem snížit.

(iii) Oznámení o doručení závazné objednávky
Po obdržení závazné objednávky Kupujícího dle bodu (ii) výše zašle Prodávající Kupujícímu oznámení potvrzující doručení této objednávky. Toto oznámení bude Prodávajícím odesláno Kupujícímu elektronicky na jeho sdělenou emailovou adresu.

Prodávající upozorňuje a Kupující souhlasí, že oznámení o doručení objednávky zaslané dle tohoto bodu Kupujícímu není akceptací objednávky Kupujícího Prodávajícím, a nedochází tímto k uzavření Kupní smlouvy na objednané zboží.

(iv) Zaplacení záruční kauce
V případě, kdy tak Prodávající určí, je Kupující povinen uhradit Prodávajícímu garanční zálohu (dále jen GZ). Výše GZ bude vždy určena Prodávajícím. Výše GZ bude sdělena Kupujícímu elektronicky na jeho sdělenou emailovou adresu, a to včetně podkladů pro provedení platby. Kupující je povinen GZ uhradit nejpozději do 7 dnů ode dne doručení sdělení konečné výše GZ a podkladů pro provedení platby ze strany Prodávajícího. V případě, že Kupující GZ řádně a včas neuhradí, objednávka Kupujícího dle bodu (ii) výše bez dalšího zanikne. V případě, že Kupující GZ řádně a včas uhradí, zašle Prodávající kupujícímu notifikaci o přijetí GZ. V případě, kdy dojde ze strany Kupujícího ke zrušení závazné objednávky dle bodu (ii) výše a současně již došlo k provedení úhrady GZ, je Prodávající oprávněn požadovat po Kupujícím zaplacení smluvní pokuty ve výši odpovídající uhrazené GZ, a je oprávněn nárok na zaplacení této smluvní pokuty jednostranně započíst proti nároku Kupujícího na vrácení GZ. V případě, kdy dojde k uzavření Kupní smlouvy dle bodu (v) níže a Kupující tuto kupní smlouvu nezrušil, a současně došlo k provedení úhrady GZ, je Prodávající povinen započíst proti svému nároku na úhradu kupní ceny za objednané zboží dle bodu (vii) níže GZ v plné výši a kupní cenu o uhrazenou GZ ponížit.

(v) Přijetí objednávky a uzavření smlouvy
Po obdržení všech závazných objednávek podle bodu (ii) výše a po provedení plateb GZ podle bodu (iv) výše je prodávající oprávněn provést komplexní kontrolu zadaných objednávek.

V případě, že se Prodávající dozví o jakýchkoli nesrovnalostech v Objednávce, zavazuje se, že se je pokusí vyřešit ve spolupráci se Zákazníkem. Pokud to však není možné, je prodávající oprávněn takovou objednávku jednostranně odmítnout a zrušit a informuje o tom zákazníka. Pokud již byly za takovou zrušenou objednávku uhrazeny GZ, je Prodávající povinen tyto GZ bez zbytečného odkladu vrátit na bankovní účet Klienta, který Klient uvedl.

Pokud prodávající nezjistí žádné rozdíly v podaných objednávkách, provede jejich plošnou akceptaci, a to elektronicky na e-mailové adresy příslušných klientů. Po doručení této akceptace bude s každým příslušným zákazníkem uzavřena smlouva na objednané zboží.

(vi) Zahájení prodeje zákazníkovi
Stanovením konečné ceny mince oznámí prodávající zákazníkovi elektronicky zahájení prodeje objednaného zboží, včetně pokynů k úhradě kupní ceny.

Informace o zahájení prodeje objednaného zboží musí obsahovat také informaci o ceně jednotlivého zboží, která dosud nebyla známa. Cenu jednotlivého zboží stanoví prodávající ve výši ceny stanovené ČNB a NBS (cena kovu a výrobní náklady) plus provize prodávajícího. Klient bere na vědomí, že cena stanovená ČNB a NBS se může v průběhu času měnit, zejména s ohledem na změny ceny použitého kovu.

(vii) Úhrada kupní ceny
Pokud byl Klientem zvolen způsob úhrady Kupní ceny bezhotovostním převodem podle bodu (ii) výše, je Klient povinen uhradit Kupní cenu nejpozději do 14 dnů ode dne zahájení prodeje podle bodu (vi) výše. Prodávající je povinen dodat zboží zákazníkovi až po zaplacení kupní ceny.

Pokud si zákazník zvolil způsob úhrady kupní ceny podle bodu (ii), uhradí kupní cenu při dodání zboží.

Pokud již byly GZ zaplaceny klientem, bude kupní cena snížena o zaplacené GZ.

(viii) Dodání zboží
Prodávající je povinen dodat Zboží podle Smlouvy Klientovi způsobem zvoleným podle článku (ii) výše.

III. ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ 

III.1 Zrušení emise ČNB a NBS

V případě, kdy dojde ke zrušení emise ze strany ČNB a NBS, dochází tímto bez dalšího k ukončení a zrušení veškerých objednávek a Kupních smluv, jichž se zrušení emise ze strany ČNB a NBS týká. Pokud již bylo v této souvislosti poskytnuto jakékoliv plnění, je přijímající strana povinna takové plnění druhé straně bez zbytečného odkladu vrátit.

III.2 Smluvní pokuty a náhrady škody

Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že v případě, že neodebere jím objednané zboží dle Smlouvy, tj. neuhradí kupní cenu nebo její zůstatek nebo nepřevezme zboží zaslané na dobírku, je Prodávající oprávněn od Smlouvy písemně odstoupit a současně je oprávněn požadovat po Zákazníkovi zaplacení smluvní pokuty, jejíž výše bude tvořena součtem nákladů a sankcí, které Prodávající uhradí ČNB a NBS za nepřevzaté zboží, a administrativních nákladů Prodávajícího na uzavření a odstoupení od Smlouvy. Smluvní pokuta je splatná do tří (3) dnů ode dne obdržení prohlášení Klienta o smluvní pokutě a zaplacením smluvní pokuty není dotčen nárok Prodávajícího na náhradu škody, pokud existuje.

Zákazník souhlasí s tím, že pokud mu byla uhrazena GZ a současně je povinen zaplatit Prodávajícímu smluvní pokutu nebo nahradit škodu dle tohoto článku VOP, je Prodávající oprávněn jednostranně a bez dalšího započíst uhrazenou GZ proti pohledávce na zaplacení smluvní pokuty nebo na náhradu související škody a tuto pohledávku o GZ snížit.

Klient dále souhlasí s tím, že pokud Prodávající odstoupí od Smlouvy dle tohoto článku VOP, budou bez dalšího ukončeny všechny další objednávky tohoto Klienta, jakož i uzavřené Smlouvy, jejichž předměty nebyly dosud objednány u ČNB a NBS dle článku II. odst. VI. výše.

IV. ČLENSTVÍ V KČM

IV.1 Vznik členství

Členství v KČM je uděleno, pokud jsou splněny všechny následující podmínky:

  • registrací klienta v elektronickém obchodě a nastavením jeho uživatelského účtu,
  • registrací klienta do KČM v rámci elektronického obchodu,
  • souhlasem s těmito VOP,
  • řádným a včasným zaplacením prvního GZ podle článku II (IV) výše.

Členství v KČM je bezplatné a časově neomezené, je bezpříspěvkové a KČM si vyhrazuje právo odmítnout členství konkrétní osobě podle svého uvážení.

IV.2 Ukončení členství

Členství v KČM může být ukončeno některým z následujících způsobů:

  • ukončení členství Klienta v elektronickém obchodě,
  • ukončení členství Prodávajícím dle jeho uvážení, zejména, nikoli však výlučně, v případě porušení obecně závazných právních předpisů a těchto VOP.

Klient může své členství v KČM kdykoli ukončit a nejsou s tím spojeny žádné sankce.

Ukončení členství v KČM se nijak nedotýká závazných objednávek, které Klient již zadal, a uzavřených smluv v rámci KČM.

V. ZÁVĚREČNÉ USTANOVENÍ

Pokud tato část 3 VOP výslovně nestanoví jinak, použijí se přiměřeně ustanovení částí 1, 2 a 4 těchto VOP.

ČÁST 4. SPOLEČNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

I. SPOLOČNÁ USTANOVENÍ

Pokud není dále uvedeno jinak, platí tato část VOP i pro všechny předchozí části VOP.

II. STÍŽNOSTÍ A ŘEŠENÍ SPORŮ

Stížnosti spotřebitelů vyřizuje prodávající prostřednictvím e-mailu info@ceskamincovna.sk. Prodávající zašle informaci o vyřízení stížnosti klienta na e-mailovou adresu klienta. Případně lze stížnosti řešit také telefonicky nebo písemně na kontaktních údajích uvedených v článku 1. bodě I. těchto všeobecných obchodních podmínek.

Veškerá ustanovení a právní vztahy vyplývající ze Smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Zákazníkem se řídí právním řádem Slovenské republiky, zejména ustanoveními Občanského zákoníku v platném znění a Zákona o ochraně spotřebitele v platném znění. V případě sporu se prodávající a zákazník zavazují učinit vše pro smírné vyřešení sporu. Prodávající se zavazuje usilovat o přednostní mimosoudní řešení sporů se zákazníkem.

Prodávající a zákazník se dohodli, že spory vzniklé na základě uzavřené smlouvy, jejíž přílohou jsou tyto všeobecné obchodní podmínky, včetně reklamačního řádu, nebo v souvislosti s ní, budou rozhodovány v občanském soudním řízení. Zákazník - podnikatel bere na vědomí a souhlasí s tím, že podle ustanovení § 15 zákona č. 160/2015 Sb., občanský soudní řád, v platném znění, je k řešení případných sporů místně příslušný okresní soud, v jehož obvodu má společnost sídlo, tj. okresní soud v Považské Bystrici.

III. OBCHODNÍ A KONTROLNÍ ORGÁNY PRODÁVAJÍCÍHO

Prodávající prodává zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu podnikání na základě platného osvědčení provádí příslušný živnostenský úřad.

Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů Slovenské republiky.

Dozor nad dodržováním zákona č. 94/2013 Sb. o puncovnictví a zkoušení drahých kovů (puncovní zákon) a o změně některých zákonů vykonává Puncovní úřad Slovenské republiky (www.puncovyurad.sk).

IV. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Klient bere na vědomí, že některé zboží nabízené Prodávajícím je Prodávající nucen v případě uzavření Smlouvy s Klientem závazně objednat u ČNB a NBS a v případě zrušení takové objednávky Prodávajícím u ČNB a NBS bude ČNB a NBS účtovat smluvní pokutu. V případě, že Prodávající objedná pro Klienta u ČNB a NBS takové zboží, avšak z důvodů na straně Klienta je Prodávající nucen takovou objednávku u ČNB a NBS zrušit a v této souvislosti je Prodávajícímu ze strany ČNB a NBS účtována smluvní pokuta, je Klient povinen takto uhrazenou smluvní pokutu Prodávajícímu v plné výši uhradit.

Tyto VOP platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího v den podání objednávky zákazníkem. Zákazník souhlasí a přijímá všechna ustanovení Všeobecných obchodních podmínek a Reklamačního řádu ve znění platném ke dni podání objednávky, včetně ceny objednaného zboží uvedené v internetovém obchodě, pokud není v konkrétním případě prokazatelně dohodnuto jinak. Tyto Všeobecné obchodní podmínky a Reklamační řád jsou Klientovi - spotřebiteli poskytnuty ve formě, která umožňuje jejich archivaci a reprodukci.

Prodávající a Kupující neodpovídají za porušení svých povinností vyplývajících ze Smlouvy, pokud jim v jejich plnění zabránila vyšší moc. Prodávající a Kupující vynaloží veškeré přiměřené úsilí, aby minimalizovali škody způsobené událostí vyšší moci. Vyšší mocí se rozumí jakákoli nepředvídatelná výjimečná situace nebo událost, kterou Prodávající nebo Kupující nemohou ovlivnit a která jim brání ve splnění jakýchkoli závazků vyplývajících ze Smlouvy, nebyla způsobena jejich zaviněním nebo nedbalostí a ukáže se, že ji nelze překonat ani při vynaložení veškerého úsilí. Pro účely těchto VOP a reklamačního řádu se nepředvídatelnou mimořádnou situací nebo událostí rozumí požáry, války, občanské nepokoje, stávky, pandemie, nehody, záplavy, povětrnostní podmínky a jiné přírodní katastrofy (např. bouře, zemětřesení atd.), přičemž za nepředvídatelnou událost se nepovažuje taková událost, která nastala. ) a opatření státních orgánů (obecně závazné právní předpisy) a jiné obdobné situace nebo události, které ovlivňují schopnost Prodávajícího nebo Kupujícího plnit své závazky a které jsou mimo kontrolu a vliv Prodávajícího nebo Kupujícího nebo které brání plnění Smlouvy z jiných objektivních důvodů.

V případě doručování písemností mezi prodávajícím a kupujícím se za doručovací adresu považuje sídlo prodávajícího a adresa (nebo adresy) klienta uvedená v jeho objednávce.

Platné VOP jsou k dispozici na internetových stránkách https://www.ceskamincovna.sk a každý zákazník je při nákupu zboží na VOP upozorněn a má možnost se s nimi seznámit. Prodávající je oprávněn doplňovat nebo měnit VOP a reklamační řád v souvislosti se změnami platných právních předpisů a v souvislosti se změnami na trhu se zbožím nabízeným prodávajícím. Starší verze VOP lze získat na vyžádání u prodávajícího.

V případě, že je některé ustanovení VOP nebo reklamačního řádu v rozporu se zákonem, použije se zákon. V případě, že některé ustanovení VOP nebo reklamačního řádu je nebo se stane neúčinným, zůstávají ostatní ustanovení v platnosti. V případě, že některé ustanovení VOP nebo reklamačního řádu je nebo se stane neplatným nebo je nebo se stane v rozporu s obecně platnými právními předpisy, ostatní ustanovení zůstávají nedotčena a nadále platí. Prodávající i klient souhlasí s tím, že taková neplatná ustanovení budou nahrazena platnými ustanoveními a že tato nová ustanovení se budou co nejvíce blížit smyslu a účelu nahrazených ustanovení.

Pokud vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím založený Smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak se tyto strany dohodly, že se tento vztah řídí právem Slovenské republiky. Tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

Tyto VOP jsou platné od 27. září 2021.

Česká mincovna
Loading...